Lita aldrig på snickare

Bordet i vårt vardagsrum/sovrum/kök/hydda hade blivit så slitet och trasigt så att det inte gick att använda. Frun var på mig om att fixa ett nytt, och inte fan kan jag snickra. Dum som jag är anlitade jag inte en firma, utan frågade runt på marknaden efter någon billig jävla snickare som kunde fixa jobbet svart. En dag senare kom den här jävla svindlaren, Yeshua. Vilken jävla amatör - det ska jag säga er. Han kom, snickrade ihop någon skit på 20 minuter, tog överpris för skitjobbet och rusade iväg snabb som vinden. Nu sitter jag här med ett fallfärdigt bord, med ett ben som är 20 centimeter kortare än de andra. Anlita aldrig en herre som heter Yeshua; lång, skäggig, mager och tanig och han bor tydligen i Galileen. Han bara ljuger och svindlar.

Kommentarer
Postat av: Kecke

Yeshua la ribban för hantverkarsläktet. Skillnaden idag är att ett sådan bord skulle ta 20 dagar att snickra ihop och fortfarande vara lika risigt och slutnotan än högre.

2008-08-13 @ 00:37:26
URL: http://mylifeisbajs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0